Marketing gabinetu psychologicznego – zróbmy to razem
Zdecydowałeś się założyć własny gabinet psychologiczny i nie możesz się doczekać, aż pacjenci zaczną zapisywać się na sesje? A może prowadzisz już gabinet i chciałbyś dotrzeć do nowych odbiorców? Zróbmy to razem.
Wzrost świadomości na temat problemów ze zdrowiem psychicznym pomógł zwiększyć liczbę pacjentów w sektorze usług psychologicznych, a popyt na usługi psychologiczne staje rośnie.
Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia – o ponad 100% ma wzrosnąć w ciągu kilku lat odsetek Polaków, którzy będą chcieli korzystać z pomocy psychologicznej. Największe zainteresowanie deklarują osoby najmłodsze, a najmniejsze osoby z najstarszej grupy wiekowej.
To zatem dobry moment na zwiększenie i rozwój firmy lub marki osobistej.
Marketing gabinetu psychologicznego: zadbaj o swoją markę
Marka osobista psychologa ma duże znaczenie w procesie podejmowania decyzji o uczestnictwie w sesji. Potencjalni pacjencji czujący dyskomfort i lęk, mogą poszukiwać informacji, które zredukują te trudne emocje, lub nawet – które je potwierdzą i sprawią, że myśl o terapii przejdą na dalszy plan. Dlatego naszą pracę rozpoczniemy od ustalenia, na jakim wizerunku Ci zależy oraz w jaki sposób możemy go osiągnąć.
Marketing gabinetu psychologicznego – wykorzystaj stronę www, aby dotrzeć do odbiorców
Jeśli Twój gabinet lub ośrodek nadal nie ma strony internetowej, nadszedł czas, aby to zmienić i zacząć budować swoją obecność w Internecie. Jest to potężny kanał zapewniający widoczność Twojej działalności, który będzie również stanowić bazę do opracowania kompletnej cyfrowej strategii marketingowej. Dobrym pomysłem jest także prowadzenie bloga, na którym wprowadzisz odbiorców w interesujący ich temat. Dzięki temu możliwe będzie przełamanie niektórych obaw i strachu przed zapisaniem się na sesje.
Marketing gabinetu psychologicznego: różnorodność form
Wielu potencjalnych pacjentów odczuwa dyskomfort i obawy związane z wizytą w gabinecie. Boją się opinii innych osób, spotkania w drodze do gabinetu znajomego i konieczności “tłumaczenia się”. Warto wyeliminować te obawy oferując także konsultacje online. Dzięki temu pacjent w swojej, bezpiecznej przestrzeni będzie mógł połączyć się z gabinetem.
Marketing gabinetu psychologicznego: social media
Regularne wpisy to dobry sposób na utrzymanie zainteresowania usługami, edukację odbiorców oraz budowanie marki własnej. Platformami, które w szczególności polecam są: Facebook, Instagram oraz Linkedin (w przypadku psychologii biznesu oraz coachingu).
Marketing gabinetu psychologicznego – postaw na edukacje
Mimo pozytywnych prognoz, w Polsce wciąż wiele osób odczuwa lęk, czy wstyd związany z sięgnięciem po wsparcie psychologa. Rozwiązaniem może być edukacja psychologiczna. Realizowana poprzez wpisy na blogu, posty w social mediach, wypowiedzi udzielane w mediach, sprawi, że część niezdecydowanych, przełamie swoje lęki, a rozmowy o zdrowiu psychicznym przestaną być tematem tabu.
Marketing gabinetu psychologicznego – w czym mogę pomóc?
Od lat wspieram psychologów, psychoterapeutów oraz coachów w komunikacji i budowaniu wizerunku. Usługa “marketing dla gabinetów psychologicznych” obejmuje:
-stworzenie dedykowanej strategii komunikacji,
-stworzenie wzoru wizerunku eksperta,
– przygotowanie odpowiednio sprofilowanych treści na stronę/bloga,
-prowadzenie social mediów,
-wspieranie proces pozyskiwania referencji,
-wsparcie w tworzeniu publikacji medialnych,
-przygotowanie prostych grafik.