“To nie jest takie trudne. Trzeba tylko zacząć… i mówić o tym po ludzku.” – to zdanie chyba najlepiej oddaje moje podejście do komunikacji (w tym komunikacji na temat zrównoważonego rozwoju).

A dokładnie na ten temat miałam okazję opowiedzieć w najnowszym raporcie Climate&Strategy Foundation: „Dekarbonizacja już tu jest – polski biznes w sercu transformacji.”

Z perspektywy osoby, która na co dzień mocno “siedzi” w komunikacji i marketingu wiem, jak łatwo wpaść w pułapkę branżowego żargonu, trudnych danych i skrótów, które nikomu nic nie mówią. Dlatego warto postawić na inne podejście. Mówić o złożonych tematach w sposób zrozumiały, transparentny i autentyczny.
🌱 Liczenie śladu węglowego? Owszem, to bardzo ważne i gorąco zachęcam do weryfikacji*. Ale zwróć uwagę także jak o tym opowiadasz:
– Czy Twoja historia jest zrozumiała przez WSZYSTKICH interesariuszy?
– Czy pokazujesz konkret, a nie tylko hasła?
– Czy jesteś gotowy przyznać, że… nadal się uczysz?

Dziękuję Fundacji Climate&Strategy za możliwość podzielenia się doświadczeniem. Raport stanowi świetną bazę wiedzy do tworzenia strategii dekarbonizacji i budowania odporności przedsiębiorstw na ryzyka związane ze zmianą klimatu.

📘 Raport znajdziecie tutaj: https://dekarbonizacjafirm.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *